Subscribe:

Ads 468x60px

Monday 15 December 2014

PERBEZAAN VITAMIN C SHAKLEE DENGAN VITAMIN C JENAMA LAIN




Assalamualaikum...

Tahukah anda bahawa Vitamin C Shaklee yang nama penuhnya Sustain Release Vitamin C nie sangat berbeza dengan  Vitamin C yang terdapat  di pasaran..

Erm..yekehhh..boleh caya ke? Betulll kawan2........

jom baca apa perbezaanya :


1.Vitamin C Shaklee BUKAN vitamin sintetik!

Suplemen yang ada di Shaklee semuanya terdiri daripada vitamin natural-termasuklah Vitamin C. Tahukah anda bahawa Vitamin C sintetik mempunyai kesan antioksidan dan pro-oksidan dalam masa yang sama! Bermakna walaupun ia menghapuskan radikal bebas dalam tubuh, pada masa yang sama ia juga menghasilkan radikal bebas! Jadi anda kena cek betul2 kalau nk beli vitamin C jenama lain tu sama ada ia sintetik ke x...... ala, kalau nk selamat, baik amik Vit C shaklee ajer......in Sha Allah Semulajadi :)

2. Vitamin C Shaklee bersifat 'Sustained Release'

Yang nie paling saya suka kelainannya dari vitamin c yang lain. Tahukah anda,
Apabila anda memakan Vitamin C Shaklee (500mg), anda akan mendapat manfaatnya berterusan lebih kurang selama 5 jam! Ini adalah kerana, ia akan dilepaskan sebanyak 100mg bagi setiap 1 jam. Bermakna anda akan mendapat manfaatnya selama 5 jam tanpa henti...BEST kan...sebab tu nama dia "sustain release"

Sangat berbeza dgn vitamin c jenama lain yang tidak bersifat "sustain release"... maksudnya kalau vitamin c jenama A nie 1000mg skali pun, hanya sekali pelepasan sahaja berlaku, iaitu tidak berperingkat2... jadi sangat rugi, jika dalam satu masa tubuh hanya memerlukan 200mg sahaja, maka 800mg lagi akn dilepaskan dr tubuh..rugi kan!!!

3. 1 tablet Vitamin C Shaklee (500mg) bersamaan dengan 7 setengah biji oren!

Bagi yang xsuka makan buah oren..yang susah nk beli buah oren, jarang2 nk beli buah..Nah ini juga penyelesaiannya...

Bayangkan dengan hanya memakan 1 biji tablet Vitamin C Shaklee, anda mendapat manfaat sebanyak anda memakan 7 setengah biji oren setiap hari! 



4. Vitamin C Shaklee mempunyai bioflavonoids bersamanya

Tahukah anda bahawa vitamin C sintetik tidak mempunyai bioflavonoids? 

Ianya cuma semata-mata asid askorbik sahaja. Bermakna ia tidak mampu bertindak seperti vitamin C yang sebenar. Bioflavonoids adalah pigmen tumbuhan-tumbuhan yang dijumpai banyak di dalam buah-buahan sitrus. Ia membantu dalam penyerapan vitamin C sepenuhnya dan memelihara vitamin C itu sendiri daripada oksidasi. Dan ya, Vitamin C Shaklee ada bioflavonoids! Sekali lagi saya pesan, cek betul2 vitamin C kt luar sana sintetik ke natural ..okey.. :)

5. Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan

xcaya cuba rasa...mmg masam habis!! tapi xpe, cara makannya xyah isap, kunyah...just amik sebiji tu telan terus dgn air..so xsempat nk rasa kemasamannya...ngeee:)


Apa Khasiat Vitamin C Shaklee nie ???

Meh baca di picture ini :






Disember 2014 PROMO VITAMIN C SHAKLEE TAW!!

BELI 6 PERCUMA 1 .........HAH DAPAT 7 TERUS!!


Harga Retail sebotol vitamin c shaklee  : RM92.50


Tapi kalau nak dapat harga Special promo bulann nie...meh contact saya..in sha Allah harga terbaik dari saya.lebih murah dari harga diatas.konsultasi percuma juga....:)



JUST PM / WASSAP saya,

ZIHAN      013 3408184

PENGEDAR SHAKLEE  PUTRAJAYA & BANGI
PENGEPOSAN SELURUH NEGARA










0 comments:

Post a Comment