Subscribe:

Ads 468x60px

Wednesday 11 June 2014

Mat ultraman ku...

Nie ank kedua saya...
Muaz Naufal...5 years old...

Sangat obses dengan ultraman...keluar jejalan nmpk ultraman mesti nk beli...sampai kt rumah boleh buat koleksi ultraman...masa lapangnya mmg diisi dgn tgk crita ultraman kt youtube.. Then lepas menonton, dia akan bangun dan berlakon semula apa yg dia tonton td... Bantal akn dijadikan raksasa....kadang2 abahnya , kakaknya juga btukar jadi raksasa.......

Dan dia lah hero ultraman sejati...semua jenis ultraman dia kenal..dr bapak, mak ultraman, sampai la kesemua brothers ultraman....kalau jumpa patung ultraman kt kdai, dia boleh sebut ni mebius ke, dyna ke, taro ke......
Yg istimewa, lakonannya diluar..dia akn bercakap dlm bahasa jepun!! Mungkin sbb bnyk movie ultraman dlm bahasa jepun....bila blakon dialam realiti jgk dia akn berbahasa jepun.....lagu ultraman?? Hmm..lagi lah hafal....semua jenis ultraman dia tahu lagunya...lagu dlm bahasa jepun okey....saya sendiri pun dh terhafal jgk lagu ultraman...:)

Bila terlalu obses dgn ultraman,  saya risau jgk dgn pembelajarannya disekolah...seriusly dia susah nk fokus, cepat bosan,sukar ingat..bayangkan spjang umur 4 tahun di tadika beliau masih blum lepas buku 1 bacalah ankku....berbeza dgn kakaknya setahun blajar dh boleh scor buku 5,6 bacalah anakku....

Maka saya mula berfikir utk melakukan sesuatu terhadap muaz...muaz xboleh dibiarkan terus begini... Mulai januari 14 nie saya beri dia mkn omega guard...alhamdulillah...muaz xmemilih bab2 mkn...so mudah handle dia.saya bancuh susu + mealshake then saya picit omega masuk dlm minumannya......lepas sbulan mkn omega saya nmpk perubahannya....dah semakin fokus blajar..dan ingatan pun mudah ingat...kini dah bulan jun...muaz dah menguasai buku 5 bacalah anakku..syukur ya allah...:)

Muaz ank yg penyabar, abg yg penyayang pada adiknya, mengalah dlm segala hal.....tp cengeng..jgnlah kasi dia nangisss susah gila nk kasi stop...dengan suaranya yg.kuat..boleh dengar satu taman!!

Itu lah alkisah tentang superhero saya...:)

0 comments:

Post a Comment